PYTANIANajczęstsze pytania : 

W związku z kierowanymi do nas zapytaniami, poniżej przygotowaliśmy dla Państwa listę najczęściej zadawanych nam pytań wraz z odpowiedziami.

1. Do kogo skierowana jest oferta pracy Opiekunka / Opiekun osoby starszej

Oferta pracy Opiekun / Opiekunka osoby starszej skierowana jest zarówno do kobiet jak i mężczyzn (bez względu na wiek), posiadających doświadczenie w opiece. Jako doświadczenie rozumiana jest opieka nad osobą chorą ( w rodzinie lub prywatnie). Ważne aby kandydatka / kandydat na stanowisko Opiekuna posiadał doświadczenie z typowymi chorobami wieku starczego tj. alzheimer, inkontynencja, problemy z poruszaniem się, nadciśnienie itp.

2. Nie posiadam doświadczenia w opiece czy mimo to mogę zostać Opiekunką / Opiekunem?

Doświadczenie w opiece jest wymogiem, który każdy z kandydatów na Opiekuna / Opiekunkę osoby starszej powinien spełniać. Pacjenci wymagający opieki to osoby starsze oraz schorowane, które wymagają wiedzy oraz doświadczenia. Doświadczenie to również wiedza, pewność oraz komfort pracy Opiekuna / Opiekunki.

Jeżeli nie posiadasz doświadczenia w opiece a bardzo chcesz pracować jako Opiekunka / Opiekun, zachęcamy do odbycia wolontariatu w domu pomocy społecznej lub w domu seniora. Mile widziana jest również opieka nad pacjentem chorym w rodzinie prywatnej.

3. Jak wygląda rozmowa rekrutacyjna?

Rozmowa rekrutacyjna dla kandydatów na Opiekunkę / Opiekuna osoby starszej przeprowadzana jest:

osobiście w siedzibie naszej firmy:

            Bytom, ul Dworcowa 25, II Piętro

w naszych punktach rekrutacyjnych:

             Katowice, ul Moniuszki 5

             Kraków, Rynek Kleparski 12

lub telefonicznie oraz poprzez formularz online.

 

ROZMOWA REKRUTACYJNA KROK PO KROKU:

    1

ZGŁOŚ SIĘ DO A&J PARTNERS

Z A&J Partners możesz skontaktować się w wygodny dla Ciebie sposób:

        – aplikuj online ( link )

        -zadzwoń do A&J Partners nr tel. 32 395 88 83
    
        -wyślij e-mail na rekrutacja@ajpartners.pl

        -wyślij SMS o treści „opieka” na numer 660 661 726

 

 2    

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA OSOBISTA LUB TELEFONICZNA

        Podczas rozmowy dowiesz się na jakich warunkach będziesz współpracowała / współpracował z A&J Partners. Poinformujemy Cię również, jakie kryteria należy spełnić aby zostać Opiekunką / Opiekunem osoby starszej w Niemczech. 

        Pytania jakich możesz się spodziewać:

        imię i nazwisko
        e-mail
        telefon kontaktowy ( 2 numery)
        data urodzin
        miejsce zamieszkania
        prawo jazdy
        wykształcenie
        deklarowany termin rozpoczęcia pracy
        doświadczenie w opiece – choroby z jakimi Opiekunka / Opiekun miał styczność

Na rozmowę zabierz ze sobą wszystkie certyfikaty i referencje dotyczące Twojego doświadczenia w opiece.

Po rozmowie rekrutacyjnej zostanie zrobione Ci zdjęcie, które będzie potrzebne do niemieckiego formularza rekrutacyjnego.
    

3

TEST JĘZYKA NIEMIECKIEGO

        Po odbytej rozmowie rekrutacyjnej zostanie sprawdzona znajomość języka niemieckiego. Jeżeli odwiedzacie nas Państwo osobiście rozmowa w języku niemieckim odbywa się w biurze na miejscu. Jeżeli rozmowa była przeprowadzana telefonicznie sprawdzenie języka następuje do w ciągu 2-3 dni od rozmowy.

        Jeżeli nie znają Państwo języka niemieckiego jest możliwość odbycia bezpłatnego kursu w Bytomiu.

 

4

 PROPOZYCJA PRACY

 

5

WYJAZD

4. Czy praca z A&J Partners jest legalna?

OCZYWIŚCIE oferowana przez A&J Partners Opiekunki praca jest w pełni legalna. Nasz firma istnieje na rynku polskich Agencji Zatrudnienia od ponad 11 lat. Oferujemy TYLKO LEGALNE zatrudnienie, opłacamy wszelkie konieczne świadczenia (podatki i składki ZUS) w Polsce. Każda opiekunka posiada druk A1, który zezwala na legalne zatrudnienie w Niemczech oraz Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.

5. Na czym konkretnie polega praca Opiekunki / Opiekuna

Opiekunka zajmuje się osobami starszymi lub chorymi, które ze względu na stan zdrowia wymagają opieki, ponieważ nie są już w stanie same się sobą zająć. Pomoc polega na prowadzeniu domu, gotowaniu posiłków, robieniu zakupów, pilnowaniu regularnych pór przyjmowania lekarstw, wsparciu w czynnościach codziennych oraz na dotrzymaniu towarzystwa. Przed wyjazdem każda Opiekunka jest informowana o stopniu choroby podopiecznej / podopiecznego oraz o miejscu pobytu i zakresie obowiązków.

6. Jak dobrze muszę znać język niemiecki?

W większości nasze oferty skierowane są do Opiekunek z min. podstawową znajomością j. niemieckiego. Zdarzają się jednak oferty, gdzie znajomość języka nie jest wymagana. Dla kandydatek/ kandydatów, chcących pracować jako Opiekunka / Opiekun a obawiają się bariery językowej przygotowaliśmy specjalne, bezpłatne kursy przygotowawcze z języka niemieckiego.

7. Czy muszę płacić za kurs?

Proponowany przez A&J Partners Opiekunki kurs jest bezpłatny – jest on w całości finansowany przez A&J Partners dla wszystkich osób, które podejmą z nami półroczną współpracę w charakterze Opiekunki. To nasza inwestycja w ludzi – w wykwalifikowany personel opiekuńczy.

8. Czy będę musiała odpracować kurs?

Kursu organizowanego przez A&J Partners Opiekunki nie trzeba odpracowywać. Opiekunka wyjeżdżająca do pracy po zakończonym kursie otrzymuje 100% wynagrodzenie. Kurs to inwestycja naszej firmy w wykwalifikowany personel opiekuńczy. A&J Partners Opiekunki dokłada wszelkich starań, aby kursanci w jak najkrótszym czasie po jego ukończeniu otrzymali legalną pracę w charakterze Opiekunki / Opiekuna. Zobowiązanie do półrocznej współpracy z naszą firmą to zabezpieczenie przed nieuczciwymi osobami, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i nie zamierzają współpracować z naszą Agencją.

9. Jak długo muszę czekać na ofertę pracy?

Przy bardzo dobrej znajomości j. niemieckiego zwyczajowy czas oczekiwania na pracę to 1-2 dni robocze. Długość oczekiwania może ulec wydłużeniu, ponieważ uzależniona jest od kilku czynników:
– znajomości j. niemieckiego
– doświadczenia w opiece
– oczekiwań względem zlecenia (np. płci podopiecznego, regionu, w którym ma być wykonywane zlecenie itp.)
Oferty zleceń przedstawiamy najczęściej do 14 dni.

10. Jakie koszty ponoszę w związku z wyjazdem?

A&J Partners organizuje kompleksowe / bezpłatne wyjazdy. To my załatwiamy wszelkie formalności związane z umową, gwarantujemy bezpłatny przejazd w obie strony, bezpłatny pobyt w domu podopiecznego oraz ubezpieczenie zdrowotne na terenie Niemiec. Nie pobieramy również żadnych opłat w związku ze znalezieniem pracy!

11. Ile mogę zarobić jako opiekun/ka?

Zarobki opiekunów w głównym stopniu zależą od znajomości języka niemieckiego oraz doświadczenia w opiece i kwalifikacji. Proponowana kwota wynagrodzenia przedstawiana jest podczas rozmowy kwalifikacyjnej, po teście języka niemieckiego.

12. Czy będę musiał/a płacić za nocleg? Gdzie będę spać?

Cały wyjazd z firmą A&J Partners jest nieodpłatny. Opiekunka mieszka w domu podopiecznego i nie ponosi z tego tytułu żadnych opłat.

13. Czy sama muszę sobie kupować jedzenie?

Na miejscu wykonywania zlecenia opiekunowie otrzymują pełne wyżywienie, za które NIE ponoszą żadnych kosztów.

14. Mam ochotę na nabiał, a w lodówce tylko wędliny, czy Klient ma obowiązek jego zakupu?

W myśl ogólnie przyjętych zasad opiekunka ma mieć zagwarantowaną wystarczającą ilość pożywienia. Co do kwestii upodobań żywieniowych należy uzgodnić to we własnym zakresie z Klientem. Klient nie ma obowiązku zapewniania odmiennego pożywienia od zwyczajowego.

15. Jak długie oferujecie wyjazdy?

Nasze Opiekunki/owie mają elastyczne terminy wyjazdów. Można pracować w systemie np. 2 miesiące w Niemczech, 1 miesiąc w domu, lub 3 miesiące w Niemczech 2 lub 1 miesiąc w domu, itp.

16. Czy wypłaty są w euro czy w złotówkach?

Wypłaty są w naliczane i wypłacane w złotówkach.

17. Czy muszę założyć konto w euro?

Nie trzeba zakładać rachunku w euro. Wiele osób zadaje nam to pytanie. Według naszego rozpoznania tematu krąży wiele mitów na ten temat. Banki Polskie na chwilę obecną nie posiadają w swojej ofercie kont walutowych z kartą bankomatową do tego rachunku. Koszty utrzymania rachunku są wysokie z uwagi na opłaty i prowizje bankowe.

18. Czy w niedzielę lub po godzinach pracy biura mogę się skontaktować z pracownikiem z A&J Partners?

TAK o każdej porze dnia i nocy w nagłych wypadkach przy telefonie alarmowym czuwa pracownik A&J Partners. TELEFON ALARMOWY +48 666 015 437

19. Mam 60 lat, czy mam szansę dostać jeszcze pracę w charakterze opiekuna/ ki?

OCZYWIŚCIE – wiek nie ma znaczenia- jeżeli stan zdrowia  pozwala na podjęcia takiej pracy, zapraszamy do NASZEGO BIURA.

20. Czy okres pracy jako opiekunka w A&J Partners będę miała zaliczony do emerytury?

TAK, czas przepracowany w Naszej Firmie zaliczy się  do emerytury. Zgodnie z ustawą od otrzymanego wynagrodzenia, A&J Partners odprowadza składki do ZUS i podatki do Urzędu Skarbowego.

21. Czy mogę skorzystać z opieki medycznej?

Podpisując umowę z Naszą Firmą otrzymują Państwo kartę ubezpieczenia zdrowotnego EKUZ, która upoważnia do CAŁODOBOWEJ, BEZPŁATNEJ opieki medycznej na terenie Niemiec.

Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie? TO NIE PROBLEM! Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do naszej siedziby od godziny 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku. Pytania można kierować do nas również telefonicznie pod numerem telefonu:  32 395 88 83.
Z PRZYJEMNOŚCIĄ ODPOWIEMY NA NURTUJĄCE CIĘ PYTANIA